czwartek, 29 grudnia 2011

Regulamin Konkursu - Obrazy Zimy"

Regulamin konkursu fotograficznego pod nazwą
„Obrazy Zimy”



1. Postanowienia ogólne
1.1. Organizatorem konkursu pod nazwą „Obrazy Zimy” jest Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril”, Al. Korfantego 16, 40-004 Katowice – dalej zwane: „Organizatorem”
1.2. Konkurs jest organizowany na zasadach określonych niniejszym regulaminem (dalej zwanym: „Regulaminem”) i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
1.3. Regulamin Konkursu dostępny jest w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej konkursu http://ateliersilmaril.blogspot.com/search/label/Konkurs%20Fotograficzny
1.4. Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, pełnoletnia, będąca autorem zdjęć.
1.5. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących.
1.6. W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz inne osoby współpracujące przy organizacji Konkursu
1.7. Tematem konkursu jest zima w obiektywie aparatu i w słowie
. Temat rozumiany jest jako subiektywne, indywidualne, osobiste spojrzenie na nią w formie obrazu fotograficznego oraz w krótkiej formie pisemnej.  
1.8. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń mających wpływ na organizowanie Konkursu.
1.9. Organizator zastrzega sobie również możliwość nie przyznania pierwszej nagrody, jeśli prace konkursowe nie będą spełniać wymogów artystycznych według jury oceniającego.
 

2. Terminy obowiązywania konkursu
2.1.Konkurs był ogłoszony w dniu 29.12.2011r. na stronie internetowej Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril” pod adresem http://ateliersilmaril.blogspot.com
2.2. Ostateczny termin nadsyłania zdjęć to 20 marca 2012 r.
2.3. Rozwiązanie Konkursu, ogłoszenie imion i nazwisk zwycięzców oraz wystawa zdjęć zwycięzców oraz wyróżnionych uczestników Konkursu nastąpi w dniu 31.03. 2012 r. w Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril”, w czasie Projektu „Ślązak”.

3. Zasady zgłaszania zdjęć na konkurs.
3.1. Aby wziąć udział w Konkursie należy przesłać prace konkursowe na adres ateliersilmaril@gmail.com
3.2. Wymogi dotyczące zdjęć zgłaszanych do Konkursu:
- format: jpg
- rozmiar dowolny
- wielkość pliku dowolna
3.3. Uczestnik Konkursu może zgłaszać do Konkursu max 2 zdjęcia. Może to być 1 lub 2 zdjęcia pojedyncze lub 1 zestaw złożony z 2 zdjęć.
3.4. Prace mogą być kolorowe lub czarno-białe. Mogą być poddane obróbce cyfrowej, polegającej na rozjaśnianiu, kontrastowaniu, redukcji koloru, wypalaniu, ale nie może to być fotomontaż.
3.5. Zdjęcie niespełniające wymagań Konkursu nie zostanie dopuszczone do Konkursu.
3.6. W sytuacji, gdy do Konkursu zostanie zgłoszonych więcej zdjęć jednego autora niż dopuszcza Regulamin, Organizator nie dopuści takiego zgłoszenia do Konkursu jako niezgodnego z Regulaminem.
3.7. Do zdjęć, każdego z osobna, bądź zestawu, towarzyszyć musi tekst, w formie dowolnej (sentencji, eseju, wiersza… itp.), tekst własny – autorski.
3.8. Osoby które nie nadeślą w załączeniu do zdjęć formy pisemnej opisanej w pkt 3.7 oraz w sposób bardziej opisowy na stronie konkursu, zdjęcia ich nie będą brane pod uwagę w drugim – finałowym etapie konkursu: pkt 4.

4. Przebieg i zasady konkursu
4.1 Główne jury Konkursu w składzie:
Aleksander Bartecki – fotograf Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril”
Katarzyna Jaworska – fotograf Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril”
Fotografowie i artyści zaprzyjaźnieni z Atelier Fotografii Alternatywnej „Silmaril”
4.2. Pierwsze posiedzenie jury Konkursu, podczas którego dokonana zostanie wstępna selekcja zdjęć zgłoszonych do Konkursu odbędzie się w dniu 15.05.2012 r.
4.3. W pierwszym etapie jury spośród wszystkich nadesłanych zdjęć, wybiera najlepsze z pojedynczych zdjęć lub zestawów zdjęć i nominuje je do drugiego etapu –finału.
4.4. Wszystkie wyróżnione zdjęcia, które po pierwszym posiedzeniu jury trafią do finału, zostaną zaprezentowane na wystawie konkursowej, której otwarcie nastąpi w terminie wskazanym w pkt. 2.4 powyżej.
4.5. W drugim etapie jury dokona wyboru zwycięskich zdjęć pojedynczych lub zestawu zdjęć przyznając 1,2 i 3 miejsce.
4.6 Organizator zastrzega sobie prawo do dysponowania nadesłanymi fotografiami w ramach publikacji wyników Konkursu na stronach internetowych, na wystawie czy w innych wydawnictwach będących efektem Konkursu. Przysłanie zdjęć na Konkurs jest równoznaczne z deklaracją autora tych zdjęć o zgodzie na ich wykorzystanie w wyżej wymienionych celach w okresie 5 lat od dnia ich zgłoszenia do Konkursu, na następujących polach eksploatacji:
w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
w zakresie rozpowszechniania utworu poprzez publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
4.7.Przystąpienie do Konkursu, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu jest równoznaczne ze złożeniem przez uczestnika oświadczenia w przedmiocie akceptacji niniejszego Regulaminu. Uczestnik przystępując do Konkursu zapewnia, że zdjęcia przesłane przez niego do Konkursu są jego autorstwa i jako ich twórcy, przysługują mu niczym nieograniczone majątkowe i osobiste prawa autorskie do tych, w tym prawo swobodnego rozporządzania zdjęciami. Zdjęcia nie naruszają praw osób trzecich, w tym majątkowych i osobistych praw autorskich osób trzecich oraz dóbr osobistych tych osób.
4.8. Organizator oświadcza, że dane osobowe uczestnika w zakresie: imię i nazwisko, numer telefonu komórkowego lub stacjonarnego lub odpowiednio adres zamieszkania, będą przetwarzane przez Organizatora Konkursu w celu realizacji umowy przystąpienia do konkursu i jego prawidłowego przeprowadzenia. Gwarantujemy prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, jak również żądania zaprzestania przetwarzania danych. Dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom. Podanie danych jest dobrowolne.



5. Nagrody
5.1. W Konkursie przyznawane są trzy nagrody:
I miejsce  do wyboru, kupon na sesje fotograficzną (Standard), bądź kurs fotograficzny organizowany przez "Atelier Silmaril" (kupon nie jest imienny, więc może również służyć jako dobry prezent dla kogoś bliskiego)
II miejsce  kupon z 50% zniżką na dowolną sesje fotograficzną, bądź 50% zniżki na kurs fotograficzny
III miejsce kupon z 25% zniżką na dowolną sesję fotograficzną, bądź 25% zniżki na kurs fotograficzny
5.2. Nagrody fundowane są przez Organizatora.
5.3. Laureaci Konkursu powiadomieni zostaną o wygranej drogą mailową lub telefonicznie najpóźniej w ciągu 7 dni od daty rozwiązania Konkursu. 
5.4. Autorzy prac zakwalifikowanych do wystawy będą powiadomieni drogą mailową. Warunkiem udziału w wystawie jest udostępnienie przez uczestnika zdjęć i tekstów, zdjęć w jakości do druku spełniających następujące warunki:
RGB lub grayscale
dopuszczalne formaty: JPG z maksymalną jakością.
Rozmiar pliku nie może przekroczyć 6,5 MB
Oraz tekstów w formacie doc., docx, ilość słów dowolna, jednak tekst do zdjęć musi składać się co najmniej z jednego zdania.
5.5. Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się na otwarciu wystawy konkursowej w dniu 31.03.2012r. w Fotografii Alternatywnej „Silmaril”

 
 Organizator